Blogg om Copy, SEO och marketing

Bloggens texter handlar om mina tankar och funderingar kring vad som driver trafik och konvertering online.

Inläggen handlar ofta om saker som inte är speciellt “mainstream”, alltså samma gamla trötta saker alla andra bloggar handlar om.

Då jag är fascinerad av vad det är som styr vilka beslut vi tar försöker jag hitta orsaken till varför vi tar de besluten.

 

Våga vägra låg konvertering!

Våga vägra låg konvertering!

Vad dödar konvertering online mer effektivt än vad round-up dödar ogräs? Oro. En orolig kund är en kund som inte konverterar. Vad är det då som föregår känslan av oro? *Vi köper som bekant med våra känslor inte med vårt intellekt* Oftast är det osäkerhet som skapar...

Vill du också gå från låg konvertering till hög?

Vill du också gå från låg konvertering till hög?

Varför är vissa företag mer framgångsrika andra företag?- Är det för att de löser sina kunders problem bättre än konkurrenterna? - Är det för att de har en bättre prisbild än konkurrenterna? - Är det för att de har mer pengar, resurser eller ett kändare varumärke?...

Varför du måste sälja in länkarna du har på din hemsida

Varför du måste sälja in länkarna du har på din hemsida

Har du länkar på din hemsida? Internlänkar till andra delar av din site eller länkar ut från din site?Vill du att läsaren ska klicka på dessa länkar?Om du svarade ”ja” på någon av ovanstående frågor bör du läsa vidare.   En klickbar länk är tyvärr inte klickbar...

Att sluta cirkeln (eller gå hela varvet runt)

Alla vet vi idag vikten av att arbeta med SEO.   Vi vet att sökmotoroptimering är viktigt för att sökmotorer ska förstå innehållet på vår site, indexera vår site och i nästa steg visa upp siten i sökresultatet när en potentiell kund söker efter det vi erbjuder....